30/1/13




INSCRIPCIONS: 
flic2@tantagora.net
Diumenge 3 de Febrer per nens a Barcelona. PREU: 20€









Tantàgora©   tantagora@tantagora.net     Torrent d’en Vidalet (LA CALDERA), 43   BARCELONA
 

29/1/13

OCELLS




Trobat a Kirei

28/1/13

10/1/13


El Meu Primer Festival i Verdi Kids s’uneixen per oferir: El Meu Primer Verdi


Per una banda, El Meu Primer Festival (Festival Internacional de Cinema Infantil de Barcelona), dedicat a descobrir al públic escolar i familiar cinema infantil plural y creatiu, ha celebrat amb gran éxit d’assistència i molt bona resposta de mitjans de comunicació la seva cinquena edició als Cinemes Verdi. Per altre banda, l’espai cultural Verdi Kids, dedicat a oferir a nens i pares una sel·lecció del millor cinema d’animació infantil, amb un objectiu marcadament didàctic i pedagògic, ha cumplit més d’un any. Aquest any, ambdós uneixen les seves forçes amb l’objectiu d’omplir un buit i oferir una programació orientada a que els més petits puguin anar al cinema: El Meu Primer Verdi.
El segell de programació d’El Meu Primer Verdi serà un segell de qualitat, artística i pedagògica, on nens i nenes podran gaudir de peces boniques i diferents adequades a cada grup d’edat. Una programació que convida a pares i mares (i altres acompanyants!) a iniciar als seus fills al cinema, i a fer-ho amb propostes diferents al cinema més comercial.
El Meu Primer Verdi, que tindrà lloc els diumenges al matí a les 11:30h als Cinemes Verdi Park, arrenca amb una programació d’hivern pels mesos de gener i febrer de 2013, amb tres programes que es repetiran entre dues i tres vegades cadascun.

Programació Gener – Febrer 2013

13 i 27 de Gener: Contes d’hivern 

Recomanat a partir de 2 anys

Dues històries tendres i boniques que enlluernaran als més petits amb la màgia de l’hivern i el Nadal.
· Una nina a la neu (Co Hoedeman, Canadà, 1998, 14’. Doblado al català.)
· El ninot de neu (Dianne Jackson, Regne Unit, 1982, 26’. Sense diàlegs.)
 

20 de Gener i 10 de Febrer: Selkirk, el verdadero Robinson Crusoe

Recomanat a partir de 5 anys

(Walter Tournier, Uruguai, 2011, 80’. En espanyol.)
L’Esperança és un vaixell pirata que viatja per mars llunyans en busca de tresors. Durant el trajecte, els corsaris s’entretenen apostant diners a tot tipus de jocs, els quals sempre guanya Selkirk, un jove pirata ambiciós i egoista, que a més té molta sort. Un dia, el capità del vaixell decideix abandonar-lo en una illa deserta. Tot sol, començarà una nova vida que el farà adonar que hi ha coses molt més importants que els diners.

3, 17 i 24 de Febrer: Perdut i trobat

Recomanat a partir de 4 anys

Una sel·lecció de contes traslladats al cinema que ens parlen de l’amistat i el desig de ser estimats.
· Pink Nanuq (Jeanine Reutemann, Suïssa, 2009, 6’. Sense diàlegs.)
· L’aneguet feliç (Gili Dolev, Regne Unit, 2009, 9’. Sense diàlegs.)
· Perdut i trobat (P. Hunt, Regne Unit, 2008, 24’. Diàlegs en anglés amb subtítols en català.)

El Meu Primer Verdi és una iniciativa conjunta entre els Cinemes Verdi (i la seva programació estable de cinema infantil Verdi Kids) i Modiband Projectes Culturals (organitzadors d’El Meu Primer Festival). Amb la col·laboració de Froggies y Petit Bcn.

Tret del Blocartitstic

9/1/13

DOS FANTÀSTICS TREBALLS DE PLÀSTICA
El Fernando, pare del Pablo de 5è i mestre de plàstica de l'escola Sant Pere Claver del nostre barri, ens ha fet arrivar aquests increibles treballs que ha fet amb els seus alumnes. Una preciositat! Disfruteu-los.  I felicitats a mestre i alumnes per tan bona feina.

Els cotxes elèctrics
Els nens i nenes de 6é de primària hem fet un cotxe elèctric amb el Fernando (classe de plàstica). Vam aprofitar l’experiència de l'any passat, quan vam estudiar electricitat per fer l'instrument Els 23.
Per fer aquest treball hem dedicat tot el primer trimestre. En Fernando ens va portar uns cotxes que havia fet ell amb el seu fill. Això ens va ajudar a fer-nos una idea. Vam començar fent un projecte, un dibuix del treball. Podíem escollir: fer un cotxe que anés sol, fer un cotxe amb comandament que pogués anar cap al davant i cap al darrere, o fer un cotxe que fes tot això i també pogués girar cap als costats. Després ho havíem de decorar al nostre gust, convertir aquella caixa de cartró amb rodes en una altre cosa.
Totes les idees eren bones i originals, tots van ser macos, però sobre tot el del Misael que era una libèl·lula molt ben feta . Tots els cotxes eren diferents. Un era un Ferrari , l’altre un pastís amb espelmes d’aniversari, un tren, un carro amb un cavall,...etc. Era lliure, com volíem que fos el cotxe. L’ important era l’estructura, amb el motor, els cables, la pila i el comandament, depenent de com fos el cotxe. El Fernando ens ajudava quan ho necessitàvem. I entre nosaltres ens ajudàvem també. I havien alguns que tenien problemes que costaven més de solucionar. Com per exemple el meu. No corria molt, necessitava tres piles i no li podia posar perquè sinó petaria el motor. Quan vam acabar els cotxes elèctrics vam gravar un vídeo on sortien tot. Ens va agradar molt el resultat. Harjot i Xavi, delegats de sisè




fent DIBUIXOS ANIMATS a CINQUÈ de PRIMÀRIA

Cada any, a la nostra escola, els alumnes de primària interpreten una cantata de nadal que composa el professor de música. També cada any, un curs de cicle superior s’encarrega de l’escenografia, en format digital, d’aquest espectacle. És aquest un dels projectes que portem junts l’àrea de expressió musical i la d’expressió plàstica.
Aquest any, però, el que havia de ser escenografia que acompanyés la cantata “4 escenes del naixement”, ha anat agafant autonomia i ha passat a ser una animació de dibuixos amb música pròpia que s’ha projectat abans de que els nanos sortissin a cantar.
Ha estat un treball molt exigent per alumnes d’aquesta edat. La lectura del text de la cantata, la pluja de idees que van sortir d’aquesta lectura, el guió fet en grups de treball, els dibuixos, l’animació meticulosa, les idees (algunes genials, com la nena que bufa un estel) que van sortir durant el procés de treball, quan ja estaven experimentant els recursos que ofereix aquesta tècnica... Han fet falta 1043 fotografies per aconseguir uns pocs minuts d’animació. Molt esgotador...Tot i això, el bon resultat d’aquest procés els ha fet sentir-se orgullosos de la feina feta.
Primer vam dedicar una sessió a conèixer i entendre les tècniques d’animació anteriors a la invenció del cinema: taumatrops, fenaquitoscopis, zoòtrops, praxinoscopis...
Va ser un recorregut progressiu que ens va portar des de la simple il·lusió òptica fins a les primeres animacions fetes amb la tècnica anomenada stop-motion (transformació dels dibuixos foto a foto). Vam acabar aquesta sessió veient alguns treballs d’art contemporani, fets amb aquesta tècnica, de l’artista sud-africà William Kentdridge. La idea que volia posar en qüestió és la relació, d’entrada evident pels nanos, entre progres tecnològic i qualitat artística. Tenen algun tipus de vigència aquestes tècniques d’animació tecnològicament obsoletes? Esperem que la intensitat plàstica i poètica de la pel·lícula que hem editat respongui a aquesta pregunta.